• A játékos pontot kap minden tanóra és minden játék után amibe részt vesz.
  • A tanórákon tanult bájitalokat és varázslatokat, akkor is megtanulja a karaktered, ha éppen nem szólsz hozzá az órához.
  • Ezek felkerülnek a karakterlapokra. 
  • A játékok során a hozzászólásod minőségétől függően a játék vezetője (Kalandmester, tanórákon a tanár) pontokkal jutalmazhat.
  • Ezekből a pontokból fejlesztheted a karaktered olyan téren, hogy a bájitalt, varázslatot vásárolsz  vagy lexikális tudásod fejleszted.  Ki van választva minden évben néhány varázslat és bájital amit órán megtanul a karakter. A többit a kapott pontokból tudja megvásárolni.
  • 1 varázslat vagy bájital 5 pont.
  • Lexikális tudásnál 1 pontért 1-el tudod növelni a csúszkát.
  • Ha megvettél egy varázslatot vagy bájitalt akkor eggyel nő az a csúszkád, és a pont levonódik tőled, s a megvett dolog felkerül a karakterlapra.
  • A csúszka hosszúsága mutatja hány varázslat van, és abból mennyit ismer a diák. 
  • Ha kimaxolja az összes csúszkát az év vége előtt akkor is tudja a pontokat gyűjteni tovább.
  • A pontokat itt 2 féleképpen hasznosíthatja.  
    • 1. taníthatja egy társát. De kétszer annyi pontot használ fel mint amennyit megkövetel a varázslat, vagy bájital vagy lexikális tudás.
    • 2. Ha nem tanítja társait akkor a plusz pontokat elköltheti a piacon különböző varázstárgyakra.
  • Ha egy diák a tanév végére nem szerzi meg az összes vásárolható varázslatot, és bájitalt, valamint a lexikális tudás pontok minimum 30 %-át, úgy a karaktere nem léphet a felőbb évfolyamba.